onsdag 29 januari 2014

Vilket drag om skolan!

Vilket drag det blev kring min krönika i Succé om skolan och vuxenvärldens kapitulation och mina skolfunderingar här på bloggen.
Mejlen har dråsat in. Nästan alla tyckte uppenbarligen att det var ord i rättan tid, utom två som tyckte att jag kan dra något gammalt över mig.
Jag drar ett mejl ur högen... Få se nu... Vilken tur, ett som stryker medhårs:

"Hej Ulf,

Vill bara tacka för den krönika du skrev i Succé kring den
skolsituation vi har i Sverige idag.
Jag har själv arbetat inom grundskolan i många år och är förälder till
två idag vuxna killar.
Många kloka och tänkvärda ord.
Hoppas många läser det du skrivit och tänker till.
Det räcker inte med nya läroplaner,nya betygssystem,skriftliga
omdömen...
Jag tror du uttrycker det många tänker men inte vågar säga högt.
Du behövs i debatten!

/Annika"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar