tisdag 1 oktober 2013

Rallytjej gör underverk

Sensommar och 30 grader i Örebro. Inne i Behrn Arena intervjuar jag rallybruden och kartläsaren Tina Thörner för Riksidrottsförbundets tidning Svensk Idrott, Tina som är ny mental coach i nyblivna elitserielaget Örebro Hockey.
Hon ler med hela ansiktet och säger "Hej, världens bästa Ulf" till mig och "Hej, världens bästa Lasse" till fotograf Skog och sedan går hon på och sprudlar av entusiasm i en timme så att man har full sjå att hänga med i svängarna.
Klart står att hon har stora planer för Örebros av experterna samfällt nederlagstippade lag.
Hon säger att hon vill få in följande i ryggmärgen på spelarna: "Får det jag säger och gör mig och mina lagkamrater att växa eller vissna?" Hon säger också att om det lyckas och alla spelare väljer växa kan det hela bli hur bra som helst.
Och nu besegrar "lilla" Örebro toppklubb efter toppklubb.
Tina Thörner har ännu inte fått något beröm för det.
Men nu får hon det i denna blogg. Jag tror nämligen att denna sprittande värmländska kan utföra underverk, både i Örebro och annorstädes.
Kom ihåg var ni läste det först.

För övrigt tycker jag att...
...det är svårt att avgöra när man ska plocka fram långkalsongerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar