fredag 25 oktober 2013

Länge leve papperstidningen!

Året är 2013 och ungdomarna läser digitala nyheter medan jag och rätt många andra i min ålder fortfarande föredrar "print", som papperstidningen ofta kallas numera.
Jag kan inte rå för det, men jag tycker att det är mycket bekvämare att kasta mig i soffan med en mjuk och fjäderlätt blaska än en hård och otymplig bärbar dator.
Dessutom, att läsa nyheter på nätet är som att befinna sig i ett annonsblinkande inferno.
Jag står inte ut med alla de rörelse-, ljus- och ljudgrejer de hittar på för att Unibet, Volvo, TV 4 och alla andra annonsörer ska sno uppmärksamhet från nyhetsläsandet.
I den analoga tidningen avgör jag själv om jag ska läsa en annons eller inte.
Så: Länge leve papperstidningen!

För övrigt tycker jag...
...att jag har rätt att tycka så här, även om jag är tidningsmurvel och part i målet.

1 kommentar:

  1. Det kan inte nog betonas det du skriver om. Papperstidningen är än så länge outstanding. Har DN, pappers på söndagar för att undvika abstinens.

    SvaraRadera