söndag 13 oktober 2013

Känn ingen sorg Göteborg

Åren har gått och jag har varit ständigt frågande inför hysterin kring Håkan Hellström.
För ett par år sedan var vi i Göteborg en fredag och åt en krämig fisksoppa på Feskekörka och drack en pilsner medan alla andra verkade vara på väg till Liseberg för att se stadens son.
Och jag fattade inget. Tyckte att det lilla jag hört av honom var för tramsigt och ordrikt och att det var svårt att avgöra var refrängerna startade och slutade.
Men en dag i stallet spelade radion Hellströms Det kommer aldrig vara över för mig och jag var tvungen att skruva upp volymen.
Vad är detta? New years day och U2? På svenska?
Nej. Håkan Hellströms nya hit.
Men va nu? Den är ju bra!
Och nu har jag gett honom en riktig chans.
Så känn ingen sorg för mig Göteborg!
Jag är med.

För övrigt tycker jag att...
...Håkan Hellström verkar vara en riktig hedersknyffel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar