måndag 1 oktober 2012

Måste de synas överallt?

Filip och Fredrik. Varför syns de överallt?
Och varför gapar de alltid så stort på bild?
Varför är de så himla flåsiga och forcerade? Hur kommer det sig att de är så populära?
Om det nu är det?
Ja, jag vet inte. Jag gillar dem inte. Inte alls.
Dessutom har jag börjat tröttna på Leif GW Persson. Syns inte han också överallt?
Speciellt i teve och kvällstidningarna.
Varför är han så trött jämt? Beror det på att han springer gatlopp mellan redaktionerna?
När jag var ung syntes Börje Ahlstedt överallt. Ni vet han som spelar Mattis i Ronja Rövardotter. Han syntes i varenda tevepjäs, på varenda scen och i varenda tidning.
Till sist tröttnade man på honom. Men det var som om han förstod det där och började ransonera sig själv en smula.
Och så småningom stod man ut med honom igen. Ja, till och med uppskattade.
Har Filip och Fredrik och Leif GW och några till tänkt på det?
Att de ska ligga lågt ett tag?
Jag är skeptisk.

För övrigt tycker jag...
...att tidningen Turists höstnummer är en riktig plusvariant. Fast det brukar ju alla tidningens utgåvor vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar