torsdag 18 oktober 2012

Fortsätt så, Zlatan!

"Du har i rätt många landskamper gått på halvfart, samtidigt som du läxat upp lagkamrater som inte jobbat tillräckligt hårt eller passat dig tillräckligt ofta."
Så skrev jag i min förrförra blogg om Zlatan.
Det verkar som att stjärnan läste, värderade och tog till sig min kritik. (Nej, jag har inte fått hybris...)
I alla fall var han plötsligt som en lagkapten ska vara i den sanslösa bragdmatchen mot Tyskland.
Jobbade, stöttade, visade vägen...
Fortsätt gärna så, Zlatan!
Med din nya inställning och lagets nyvunna självförtroende från 4-4-matchen i Berlin kan det bli riktigt roligt framöver.

För övrigt tycker jag...
...att det är befriande att se att inte ens tyska superstjärnor är några maskiner, utan människor med fel och brister och svaga nerver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar