tisdag 17 september 2013

Hellre bokstäver än siffror

Jag har en egen liten låda, typ skrivarbyrå.
Det innebär att jag säljer bokstäver, ord och meningar, rubriker, ingresser och brödtexter, layout, bildvärdering och bildtexter, kunskap, erfarenhet och visdom.
Nja, det där sista var kanske att ta i.
Men i alla fall.
Det är bokstäverna som är min grej. Inte siffrorna.
Men nu sitter jag i alla fall här och bråtar med dem.
Pappersarbete tillhör nämligen vardagen om man har en liten låda och pappersarbete är lika med siffror i kvadrat och kubik.
Usch vad trist! Tänk att det finns folk som jobbar 40 timmar i veckan med siffror!
Bragdmedalj till er allihop!

För övrigt tycker jag...
...att lättnaden är gudomlig, när man är klar med pappersarbetet och alla siffrorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar