onsdag 5 mars 2014

Lägg ner Fettisdan!

Igår var det fettisdagen och jag hade order om att köpa semlor till familjen.
Slank in på Birgers konditori i Stenkulla på seneftermiddan och hoppades att det skulle finnas sådana där små minisemlor men det fanns förstås bara stora bigga med massor med grädde under hatten och jag tänkte att jag står över de där kaloribomberna och köper bara åt de andra familjemedlemmarna, bara för att i nästa sekund inse att man betraktas som trist och tråkig när man sitter och glor på andra som smäller i sig så grädden stänker på tapeterna.
Så jag köpte en till mig också och smackade förstås i mig den snabbast av alla. Dessutom åt jag lika snabbt upp dotterns halva semla, eftersom hon inte gillar mandelmassa. Men det gör jag...
Och idag umgås jag så förstås med eftertankens kranka blekhet.
Hur kan du ha så usel karaktär? Skäms på dig! Nu får du ju lubba omkring i skogen flera mil för att bli av med de där semlorna...
Fettisdagen, lägg ner den!

För övrigt tycker jag...
...att den godaste mandelmassan är gjord på icke skållade mandlar. Då blir mandelmassan grövre och passar utmärkt till semlor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar