lördag 21 december 2013

Rädda musten på glasflaska!

Vad är det som håller på att hända? Vart har läsken och musten på glasflaska tagit vägen?
Jag googlar och kommer till http://www.dn.se/ekonomi/sista-aret-med-must-i-backen och inser att returflaskorna på back håller på att "fasas ut".
Vad är nu detta? Larmen om vad plasten ställer till med i naturen avlöser varandra och samtidigt tar plastflaskan över och glasflaskan försvinner...
Men nu får det väl ändå vara nog? Ska vi tvingas ställa fula PET-flaskor med must på julbordet bara för att branschen tjänar på det? Att de skyller på kunderna och minskad efterfrågan efter att i många år ha gömt undan backarna med returflaskor är ju inget annat än en undanflykt.
Nej nu känner jag att det är hög tid att slåss för läsken och musten i glasflaska!
Jag har av olika anledningar inte Facebook. Men om det är någon som läser det här och känner för frågan... Kan du i så fall starta ett upprop typ rädda musten i glasflaska eller något!
Jag är dig i så fall evigt tacksam.

För övrigt har...
...jag ringt runt till butikerna i Nyköping och hittat två backar Apotekarnes julmust på glasflaska på Coop Extra. Därmed köper vi all julmat där inför julen 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar