torsdag 8 april 2010

Skit i dammråttorna

Jag städade hallen idag. Riktigt skitigt och riktigt trist. Men. Efter en stund gick jag till cd-hyllan och fick för mig att sätta på gamla hederliga Freda' på hög volym.
"Erika bär på en dröm
att kunna måla en bild av sig själv
Fånga det som finns gömt, i en djungel av ideal
Stjärnorna lyser ikväll, bortom dess ljus en evighet
Hos oss finns också en rymd, lika djup, lika djup"
Och då började jag genast att tänka på livets mysterier istället för på dammråttornas existens.
Djupet i mig. Har jag kontakt med det? Vem är jag? Egentligen? Bortom alla krav och förväntningar? Egna och andras.
Det är bra för själen att städa ibland. Och lyssna på gamla plattor med Freda' och Uno Svenningsson.

För övrigt tycker jag...
...att Leksand är ett gäng veklingar som viker ner sig så fort det börjar brännas.
...att det är oroväckande att gamle chefstränaren Anders Stensson tar plats i nybildade Nyköpings tennisklubb. Nyköpings tennis behöver förnyelse. Och det står inte Anders Stensson för.
...att de som har ett torp att hyra ut i Runtuna och Lid ska höra av sig till mig.

3 kommentarer:

  1. Vilken bra devis: Städa på freda´med Freda!Bör läsas på stockholmska.
    Eller så kanske man ska lämna det i fred va?
    Bra blogg annars

    SvaraRadera
  2. Hej Uffe! Du kanske hellre vill ha mothugg, men jag håller med dig om nästan allt. Utom att Leksand skulle vara ett gäng veklingar. Man kan förlora utan att vara vek om motståndaren helt enkelt är för övermäktig... Hsn /En murvel nära dig

    SvaraRadera
  3. Var så snälla, hjälp mig!
    Jag skulle vilja download Freda' "Undan för undan" i mp3 ("Erika" är min favorit), men jag kan inte finna det på torrents...
    Min e-mail är:
    sthlm@mail.ru eller Juliana-Diamond@yandex.ru.
    //Juliana

    SvaraRadera