söndag 23 juni 2013

Man muss B sagen

Ralf kommenterar min midsommarblogg om jordgubbarna med att på tyska skriva Wer+A+sagt+muss+auch+B+sagen.
Tro det eller ej men jag kommer ihåg så pass mycket av högstadietyskan att jag, trots alla plustecken, förstår att Ralf ogillar när man säger A men inte B.
Och det kan han förstås ha en poäng i.
Ralf, B är i det här fallet lika med Gåsbäckens odlingar utanför Norrköping.

För övrigt tycker jag att...
...det blev mystiskt lite sol i midsommarhelgen, med tanke på SMHIs lovande prognoser.



1 kommentar:

  1. Tjatet om JUST svenska jordgubbars förträfflighet är ett återkommande ämne (speciellt runt midsommar). Så jag blev riktig, riktig glad av dina fakta. Ett bevis om att kapitalistiska lagar och "varderingar" även gäller i det präktiga Sverige … :)

    Och tack för tipset B.

    SvaraRadera