onsdag 7 september 2011

Viktigast är att vara ung

Det är trist med gamla gubbar och gummor. Ska sanningen fram är vi i vägen i största allmänhet.
Desto härligare är det med unga, pigga och fräscha människor. Släpp fram dem bara så blåser nya friska vindar in och skapar bättre liv åt oss alla.
Jag kom att tänka på det här när jag tog del av kommentarerna kring att Annie Lööf, 28, föreslås av valberedningen till ny partiledare i Centern.
Vad jag kan se är hennes ungdom hennes allra främsta tillgång.
Jaha? Det viktigaste numera är alltså att en partiledare är ung och fräsch.
Politikens inriktning? Idéerna? Erfarenheten? Kraften? Tyngden?
Nix! Det viktigaste är att du är ung!
Bitter gammal gubbe?
Jag?
Inte ett dugg.

För övrigt tycker jag...
...att det är oerhört tragiskt med det ryska hockeylaget som störtade. Och värst av allt är att landslagsmålvakten Stefan Liv är en av de döda. Han var något på 2000-talet så ovanligt som en oerhört duktig idrottsman och samtidigt en varm, kul och spontan människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar