onsdag 1 juni 2011

Det är långhelg och SMHIs kartor visar sol från klar himmel dag efter dag och det känns inte dumt alls efter flera veckor av jobba, jobba, jobba.
För övrigt tycker jag att det verkar som att SMHIs vädersite har ryckt upp sig. Prognoserna stämmer mycket bättre än tidigare.
Under flera år knappade jag hellre in de norska och danska meteorologerna. Pinsamt nog hade de bättre prognoser när det gällde det svenska vädret.
När jag pratade med ett par vindpinade gubbar i Storlien för några år sedan sa de att DMI hade bättre koll på fjällvädret, så danskar de är.
Men nu har alltså SMHI ryckt upp sig. Och det borgar för att solen kommer att skina över oss den här långhelgen.
Tack! Det är vi värda!

För övrigt tycker jag...
...att det är rätt att granska kungen. Samtidigt tycker jag lite synd om honom. Han har ju inte särskilt lätt för sig och har ju inte precis bett om att få bli kung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar