måndag 8 november 2010

Kung i baren - utan kaffeflickor

När kungen var ung kom det in flickor till kaffet. Så kallade kaffeflickor.
Nästan hela Sverige förfasar sig nu över dessa fruktansvärda övertramp.
En ung kung, starkt kaffe och vackra flickor. På en och samma gång! Så vedervärdigt! Så pinsamt mansgrisigt!
– Nu vänder vi blad och går vidare, kommenderar den motvillige monarken.
Men där högg han i sten. Vi skriver 2010 och de svenska medierna går inte att kommendera. Sverige är ett fritt land och svenskarna ett fritt folk och vi vänder blad och går vidare när vi själva vill. Inte när monarken uppmanar oss att göra det.
Vill vi förfasa oss ett tag så gör vi det. Så är det bara.
Själv tycker jag att det är fruktansvärt att kungen fick in flickor till kaffet. Fruktansvärt orättvist.
Det fick aldrig jag när jag var ung.
Men jag var ju å andra sidan bara kung i baren.

För övrigt tycker jag att...
...bokförlaget Lind & Co ska vara rätt nöjt med all gratisreklam de fått för sitt gamla skvaller.

2 kommentarer:

  1. Märklig kvinnosyn detta inlägg visar upp.Orättvist att kungen fick in kaffeflickor?Orättvist mot vem? Inte kaffeflickorna väl. Du fick inte kaffeflickor men du tvekade inte att ha två flickor samtidigt i din ungdoms dagar.Minns du mej ...en flicka du hade vid sidan om din ordinarie tjej,på fester,efter några öl....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej jag skäms o ångrar verkligen detta inlägg. Ber om ursäkt o önskar jag visste hur man tog bort detta!! Förlåt !

      Radera