torsdag 11 november 2010

Förvåna mig, NH!

Nyköpings Hockey har ett bra division ett-lag, på papperet. På isen liknar det tyvärr mest en hönsgård.
Spelarna är missnöjda med tränaren Filip Åkerlund. Som så ofta är spelarna inte beredda att ta sitt eget ansvar. Som så ofta skyller de ifrån sig på allt och alla.
Förstecentern Peter Danielsson säger inte att jag har inte tagit i ordentligt i jobbet hemåt på flera år.
Veteranbacken Ronny Björlin säger inte att jag är dåligt tränad den här säsongen och orkar därför inte jobba lika hårt som jag brukar.
Tunga nyförvärvet, lagkaptenen Calle Johansson, säger inte att jag har tagit för lätt på det här och glidit omkring och trott att det ska ordna sig av sig självt.
Målvakten Simon S:t Cyr säger inte att jag måste höja lägstanivån flera snäpp.
Och så vidare.
Nyköpings Hockey har saknat riktiga vinnarskallar i flera år nu. Spelare som är beredda att gå genom eld och vatten för att dra med sig laget till segrar och framgång.
Nu verkar det som att vi ännu en säsong tvingas hålla tillgodo med ett gäng spelare som bara vill spela snyggt och vägrar att kavla upp ärmarna och ta eget ansvar för resultatet.
Eller finns det någon/några spelare som trots allt är beredda att börja ta och ge stryk för att få fart på spelet? Kom igen nu, förvåna mig!

För övrigt tycker jag...
...att det är typiskt Nyköpings kommun att NH inte får sälja hallnamnet. Stora hallen? Ett löjligt namn på en så fina arena!
...att det borde gå lika bra att sälja hallnamnet som det gick för Griparna att sälja namnet på sin hemmaplan, Cramo Arena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar