tisdag 25 maj 2010

19 juni smäller det. Då slår Victoria och Daniel ihop sina påsar.
Det verkar som att evenemanget har hög hippfaktor. Det skrivs och pratas och spekuleras i alla fall en hel del.
Nu senast har det varit en debatt om det är rätt att pappa kungen leder fram dottern kronprinsesan till altaret eller inte.
– Jag tycker att det varit en onödigt lång debatt om det här, kommenterar kung Carl Gustaf.
Det tycker jag också. En onödigt lång debatt. Och ett panikartat fokuserande på ett bröllop mellan en tjej från Stockholm och en kille från Ockelbo.
Själv kommer jag att ligga lågt när ringarna utbyts i Storkyrkan. Lägre än en sjunken båt, som Ulf Lundell brukar säga.
Jag kommer att göra allt annat än att titta på spektaklet på tv.
Tycker ni att jag är sur och tvär och avogt inställd?
Självklart är jag det. Jag och min fru blev ju inte inbjudna till bröllopet...

För övrigt tycker jag...
...att Ockelbo har en ful järnvägsstation.
...att Stockholm har en fin järnvägsstation.
...att Daniel inte ska sura för det. Ockelbo är ju ändå alltid Ockelbo. Om man säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar