fredag 16 maj 2014

Min lilla häst

Gullan Bornemark skrev sången Min kära lilla ponny.
Jag har tagit mig friheten att ändra om några ord här och där och döpa den till mina Kära lilla travare.
Detta efter att vår lilla bruna märr Guanabana visslade till seger på Hagmyren i Hudiksvall igår torsdag.

På fyra ben går den som jag gillar allra bäst.
Gillar, gillar, gillar allra bäst.
Jag sitter bakom hennes rygg för hon är min lilla häst.
Är min lilla häst.

Vad du är söt min kära lilla travare.
Vad du är snäll min kära lilla häst.
Du säger ingenting min kära lilla travare.
Men du är den jag gillar allra bäst.

Min travare vet så väl att på lördag är det fest.
Lördag, lördag, lördag är det fest.
En krubba full med müsli det får min lilla häst.
Får min lilla häst.

Vad du är söt min kära lilla travare.
Vad du är snäll min kära lilla häst.
Du säger ingenting min kära lilla travare.
Men du är den jag gillar allra bäst.

Av allting här i världen jag önskar allra mest.
Önskar, önskar, önskar allra mest.
Att aldrig jag skall skiljas ifrån min lilla häst.
Ifrån min lilla häst.

Vad du är söt min kära lilla travare.
Vad du är snäll min kära lilla häst.
Du säger ingenting min kära lilla travare.
Men du är den jag gillar allra bäst.


För övrigt tycker jag...
...lika mycket om våra andra hästar Peasant Opal och Chantal Velvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar