tisdag 24 januari 2012

En fängslande dag

Vissa dagar är stressigare än andra. Och vissa av de där stressiga dagarna är ovanligt stressiga.
Efter ett långt möte i Flens stadshus satte jag mig ner i ett ledigt konferensrum för att skriva. När jag vaknade upp för världen igen hade alla släckt och gått hem.
Jag var inlåst i en larmad tegelborg.
Tack och lov. Efter en kvarts villrådig väntan i vestibulen kom äntligen räddningen. En ung tjej kom travande utifrån, hon drog sitt kort och öppnade dörren för att gå på ett möte med de lokala moderaterna.
– Tack snälla för att du öppnade, jag kände mig som ett djur i en bur, sa jag.
– Ingen orsak, sa Violen från Flen och hastade upp till sitt möte.
Själv satte jag mig i den utkylda bilen för att åka hem till Nyköping igen.
Efter en låååång och fängslande dag i Flen.

För övrigt tycker jag...
...att det är konstigt att det är så mycket snö i Nyköping, men så lite längre in i Sörmland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar