onsdag 17 augusti 2011

Jordnära semester

Jag vill gärna slå ett slag för den jordnära satsningen Bo på lantgård.
Den här sommaren har vi bott på Nygården i Rengsjö. Hälsingegårdarna är på gång att bli världsarv, bara en sån sak!
Och på Ruda gård, på gränsen mellan Vingåkers och Finspångs kommuner. Ruda ligger vackert invid Tisnarens strand, den sjö där Nyköpingsån tar sin början.
Hästar, kor, grisar, kycklingar, katter, hundar.
Vacker natur, genuina dofter, härliga bad, gästvänliga värdar, cyklar och båtar att låna.
Bättre än så kan den svenska sommaren inte bli!

För övrigt tycker jag...

...att det är trist att jag bara har två läsglasögon kvar. Fast jag köpte tio stycken i våras på ÖB, a' tio kronor styck. Å jag som varken är glömsk eller slarvig...

1 kommentar:

  1. Du kan bli förläggare som jag. Jag förlägger också ständigt saker. Som läsglasögon. men även böcker.
    Anders T.

    SvaraRadera