tisdag 7 oktober 2014

På Lunch på Voyage

Folk har sett mig på Voyage, ätandes lunch med Inge Tallberg på Rydbergs bygg.
Stämmer, han bjöd.
När jag gick dit misstänkte jag att jag var på väg till min egen rättegång.
Först några vänliga fraser, sedan "upp med händerna"...
Men icke.
Tallberg var lågmält bekymrad över att hans företag hamnat i skottgluggen. Dessutom nyfiken på hur vi journalister fungerar.
Jag förklarade så gott jag kunde. Journalister kan ju vara individualister och drevmedlemmar på en och samma gång och är därför svåra att kategorisera.
Dessutom poängterade jag att alla entreprenörer som tar på sig stora kommunala byggprojekt – som blir mycket dyrare än beräknat – riskerar att få löpa gatlopp.
Inte minst om det handlar om ett badhus – som ligger så många nära hjärtat – och som hålls stängt i flera år.
Så mycket mer spännande hände inte under den "rättegången"...
Men maten var god.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar