måndag 28 april 2014

Namedropping

Ursäkta, men blir det inte allt vanligare att folk liksom av en händelse droppar vilka kändisar de stött på?
"Härom da'n satt jag i samma tågkupé som Tony Irving. När vi var i Stockholm stod jag i baren bredvid Lasse Berghagen, och han var precis som vem som helst. Babben Larsson, henne snackade jag med på Gotlandsbåten när vi åkte dit i somras."
Jaha. Vad vill namedropparna att man ska svara på det?
Gud vad spännande! Tänk att du snackat med Babben Larsson! Du är verkligen en lyckans ost!
Själv har jag intervjuat bland andra Göran Persson, Carl Bildt och Peter Forsberg. Varit på samma fest som Jan Guillou och Thomas Bodström och haft Liza Marklund till bordet.
Det har jag aldrig funnit någon anledning att göra någon affär av. Jag vet inte, men är det inte så att alla människor är lika värda? I grunden?
Ett samtal med den medellöse Kålle Svensson på spårvagnen mellan Göteborg och Mölndal kan ju faktiskt vara minst lika givande som ett barhäng med Lasse Berghagen.
Eller har jag fel här? Kan de kändisar jag mött, intervjuat och snackat med genom åren rentav bättra på min egen status och mitt eget värde som människa?
Hoppas inte.

För övrigt tycker jag...
...att den mest givande intervju jag hittills gjort var med Alrik Söderlund, den egensinnige och nu bortgångne skärgårdsprofilen på Krampö i den sörmlandska skärgården.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar