söndag 9 februari 2014

Skandalen i Ryssbergen!

Igår var jag på SN-journalisten Tommy Kägos 50-årskalas i Ryssbergen. Trots mildvädret kunde festligheterna som planerat inledas med parallellslalom-tävlingen.
Efter att ha slagit ut Tommy i semifinalen och hans bror från Västervik i finalen trodde jag och alla andra att jag var vinnaren.
Men icke. Tommy halade fram en duktig slalomtjej ur bakfickan, tvingade mig att byta bana och åka en till final, som jag förlorade på mållinjen.
Då var värden plötsligt nöjd och after skin i Ryssbergsstugan kunde börja!
Grrr... Kommer ni ihåg Ara Abrahamians protest efter att han blev bortdömd i OS i Aten 2004?
Tack och lov lyckades jag hålla min egen ilska inom mig den här gången.
Och jag måste lite motvilligt medge att det var ett riktigt roligt partaj, under suverän ledning av Nyköpings nöjespappa nummer ett, Lasse Lindberg.
Så trots skandalen i backen, tack Tommy och Ingela för en härlig kväll!

För övrigt tycker jag...
...att det är kul att folk bjuder in till fest när de fyller jämnt, istället för att fly fältet utomlands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar