måndag 25 november 2013

Skåla inte med giftigt vin!

Kalla fakta i TV4 larmar om höga halter bekämpningsmedelsrester i olika lådviner.
Antagligen en nyhet för många, men inte för mig.
Jag och min fru köper sedan många år blott och enbart ekologiska viner, eftersom jag inte tål många av de viner som produceras av giftbesprutade druvor.
Nyser och får problem med luftvägarna, vilket aldrig hänt när jag dricker ekovin.
Har också tagit för vana att köpa det utmärkt goda starkölet Åbro Sigill, en av få KRAV-märkta ölsorter på marknaden.
Det fina med Åbro Sigill är att jag aldrig, säger aldrig, får ont i huvudet dagen efter.
Som jag ofta får när jag dricker öl med rester av bekämpningsmedel och konstiga tillsatser.
Så mitt givna råd är:
Skåla inte med giftiga drycker! Skåla med drycker som ger eko!

För övrigt tycker jag inte...
...att ovanstående ska tolkas som att man kan dricka hejdlöst, bara för att det är ekologiskt i glaset. Full blir man alltid om man dricker för mycket alkohol.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar