lördag 25 maj 2013

Två för att dansa

Som journalist skriver man texter i parti och minut. Ibland lyckas man, ibland inte.
Förra sommaren skrev jag en text åt SSAB som jag var väldigt nöjd med.
Herman Jonsson driver en mekanisk verkstad i Hälsinge-skogarna utanför Delsbo.
Herman har glimt i ögat och är en driven mekaniker och affärsman, i blåkläder.
Vi fick bra kontakt och tonen i texten blev den rätta.
I torsdags prisades den här texten i en nationell tävling för personaltidningar.
Jag var på gala på Skeppsholmen i Stockholm och fick diplom och blommor för årets bästa kund- och omvärldsreportage.
Men egentligen borde även Herman Jonsson fått pris.
Man måste som bekant vara två för att dansa.

För övrigt tycker jag...
...att Skeppsholmen är en härlig lunga i Stockholm. Lummig grönska, vatten runt omkring, nästan inga bilar. För att inte tala om caesarsalladen med färsk wasabi jag åt dagen efter på Östasiatiska museet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar