torsdag 28 juni 2012

Glömde ta ut slangen!

På jobb i Norrköping. Stanna och tanka i Stavsjö på hemvägen. Snabbt in för att köpa glass till mig och fotograf Skog medan pumpen går.
Hopp in i bilen och iväg.
Skrammel, skrammel...
Näää, glömde ta ut slangen.
Ut och granska effekterna. En minibuss full med ungdomar skrattar ikapp.
En tjej frågar hur man kan göra en sån korkad grej.
– Ingen konst alls, det här är tredje gången gillt för mig.
– Va, har du gjort det förut?
– Javisst, är man så gammal som jag har man hunnit med en del.
In till macken igen och anmäler missödet.
Skriver upp försäkringsbolaget, mitt namn, registreringsnumret och en del andra fakta.
Och sedan hemåt igen.
Härom dagen damp det ner en skadeblankett från försäkringsbolaget. Fyllde i den ikväll under Italien-Tyskland.
Inte så lätt. Fanns ingen ruta för kvarglömda slangar.
Fick rita bilen uppifrån och en pump och en slang som ringlar in i min högra bakskärm.
Jag gillar inte sånt här. Jag vill vara ifred och slippa blanketter och pappersarbete så här års.
I fortsättningen måste jag tänka rätt tankar när jag tankar.
Får inte lämna pumpen förrän allt är klart. Får inte!
Okej, Bertilsson?
Okej!

För övrigt är jag...
...i toppform på tennisbanan. Fråga Peter Moore, om ni inte tror mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar