torsdag 16 februari 2012

Livet - den röda tråden

Jaså du skriver krönikor och bloggar? Vad skriver du om?
Allt och inget. Högt och lågt. Brett och smalt. Musik och politik. Ishockey och teater. Vinter och sommar. Arbete och fritid. Fakta och känslor. Viktigt och oviktigt.
Lägg av. Du har väl en röd tråd? Folk vill ju veta vad de ska få? En skriver om politik. En annan om sport. En tredje om ny teknik. Fattar du?
Du vill alltså ha en röd tråd. Okej. Jag skriver om livet. Och i det ryms rätt mycket. Från gödselstacken till utrikesdebatten i riksdagen. Ungefär så.
Du skulle nog vinna på att rikta in dig på en specifik målgrupp.
Jaså. Jaha. Men du, jag tror att jag kör på som jag brukar.
Du lyssnar inte så mycket på andra, va?
Jodå, det händer ibland...
Men inte på mig?
Nix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar