torsdag 13 oktober 2011

Det finns hopp

Jag vet inte vad det är. Men jag blir ofta rörd när konkurrenter, politiska motståndare och folk som man trodde ogillade varandra i största allmänhet visar varandra den djupaste respekt.
Som när Bill Gates sa att han "kommer att sakna Steve Jobs oerhört".
Som när Fredrik Reinfeldt bland annat sa att "engagemang och glöd kopplas till din politiska gärning" när hans främsta motståndare Mona Sahlin avgick.
Som när de enastående gitarristerna Mark Knopfler och Eric Clapton struntar i att tävla om vem som är bäst och istället spelar ihop på samma scen.
Hopp. Jag tror att det är hopp det handlar om när jag berörs av sånt här.
Hopp om en framtid med mer respekt och mindre motsättningar.

För övrigt tycker jag…
…att ni ska kolla in när Mark Knopfler, Eric Clapton, Sting och Phil Collins lirar tillsammans på:
http://www.youtube.com/watch?v=5-2ThFddglk
…och att ni ska kolla in när Elton John och Clapton och Knopfler gör en sagolik Sacrifice:
http://www.youtube.com/watch?v=gTyOpHrZwoo&feature=fvwrel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar