onsdag 16 mars 2011

Ronge om SN

De som läser mina inlägg i Succé och på bloggen vet att jag med jämna mellanrum brukar reta monopolisterna på Södermanlands Nyheter.
Journalisterna på SN kräver svar av allt och alla, men själva svarar de bara sporadiskt på inkommande mejl...
Journalisterna på SN fastnar i den så kallade arvodesaffären och driver den bortom vägs ände, samtidigt som tidningen missar mängder av uppseendeväckande nyheter som borde följas upp ordentligt...
Journalisterna på SN hyllar det fria ordet och det kritiska anslaget, samtidigt som en del av dem slutat att heja på mig för att jag kritiserat DEM...
Nu noterar jag att jag inte är ensam om att kritisera SN.
Läs gärna Paul Ronges blogg på www.paulronge.se

För övrigt tycker jag...
...att det är dags för SN att byta chefredaktör. Göran Carstorps insats i programmet Medierna i P1 i lördags var bara f ö r pinsam.

2 kommentarer:

  1. Det här är hett. Härligt Uffe!

    SvaraRadera
  2. Hej Uffe, jag noterar att du inte gillar SN något vidare, samma här fast en del av dem som jobbar där är bättre än vad som syns. Jag håller med till fullo att 99:an Carstorp har gjort sitt och aldrig borde gått journalisthögskolan om han nu gjort det.

    Vad tycker du om det som jag avhandlat på nedanstående länk? Sök gärna på min blogg på Carstorp och Södermanlands Nyheter så kanske du hittar något även om Succé inte har samma inriktning som jag har.

    Må väl.

    http://petterssons.bloggsida.se/politik/sormlandspressen-ar-tyst-mycket-tyst

    SvaraRadera