måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Det är alla hjärtans dag idag och jag fick en fin teckning i morse av min dotter. En teckning med en massa hjärtan på.
Jag har nålat upp den på min anslagstavla här på jobbet bland alla andra teckningar som mina barn ritat åt mig under årens lopp.
"En måne, Linn 2/8 2008." "En dödskalle som sover, Petrus 3/11 2001". Med flera underbara titlar.
Ibland får jag ångest när jag tittar på deras alster.
Är jag tillräckligt tacksam för all den värme som strömmar mot mig från mina barn, via de där teckningarna? Nålar jag bara slentrianmässigt upp dem medan jag tänker på mitt jobb?
Och fy vad tiden går.
Hur förvaltar jag min stund på jorden – egentligen? Och hur tar jag hand om mina barn?
Men jag kommer aldrig fram till något annat att jag nog borde skärpa mig.
Fast inte idag. Just idag har jag ju så rysligt mycket att göra...

1 kommentar:

  1. Du skriver så bra. Det är härligt att läsa. Skriv oftare!

    /mellansonen nere i Italien

    SvaraRadera