onsdag 22 december 2010

Julkalender med knorr

Jag har inte följt en enda julkalender i SVT sedan Teskedsgumman 1967. Men i år är det äntligen dags igen. Kvart över sju på morgnarna sitter dottern och jag framför teven och följer Hotell Gyllene Knorren med spänt intresse.
Jag vet inte riktigt varför jag gillar just den här julkalendern? Kanske för att den inte är så forcerad och spejsad? Kanske för att det är ett bra och jordnära manus? Kanske för att jag gillar Maria Sids finlandsvenska pondus och storartade skådespeleri?
Strunt samma. Imorgon bitti är det dags igen. Då kommer den negativa trenden att vända för Hotell Gyllene Knorren. Då kommer gästerna att välla in.
Sanna mina ord.

För övrigt noterar jag...
...att Södermanlands Nyheter återigen ger redaktionell draghjälp åt husexploatörerna i Nyköping. Den här gången är det Skanska som får rejält med gratisreklam i topp på ettan och på ett uppslag inne i tidningen.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Här är jag, Pyret, med min helt nya hemsida.
    Jag medverkar i långfilmen "Hotell Gyllene Knorren" men tyvärr inte i julkalendern. Filmen kommer i februari 2011 och är i samma koncept som julkalendern.
    Kika in till mig vetja!

    GOD JUL!

    /Pyret

    SvaraRadera