söndag 24 oktober 2010

Varför inte Swenox?

Nyköping och Oxelösund har en marknadsförening som kallas Mino. Nästan alla städer har den typen av föreningar där lokala företagare ges en möjlighet att ägna sig åt inbördes beundran.
En gång om året arrangerar Mino en gala där man delar ut en Guldnyckel till årets företag, samt ett pris till Årets marknadsförare. Vissa år är juryn rätt ute, andra år är det svårt att låta bli att undra vad som egentligen pågår bakom de stängda dörrarna.
Som i år till exempel, då regionens i särklass mest expansiva företag Swenox, den framgångsrika tillverkaren av avgassystem, inte ens var nominerat. Istället gick Guldnycklen till den lilla reklambyrån c/o Lönnström.
Vän av ordning frågar sig måhända hur detta är möjligt? Hur kan c/o Lönnström med en handfull anställda premieras före Swenox som nyanställer hundratals medarbetare och redan är i full fart med att bygga ut sin splitternya industrianläggning på Arnö?
I föreningar av den här karaktären ligger alltid vänskapskorruptionen och lurar i vassen.
Men att den vinnande reklambyråns vd Kristoffer Lönnström nyligen var ordförande i Mino är förstås bara en slump.
Och att c/o Lönnström är en av Minos mest trogna sponsorer har förstås inte heller med saken att göra.
Eller?

För övrigt tycker jag...
...att det är rätt vanligt med uppnäsor inom reklamsvängen.
...att det är roligt att gå på galor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar