måndag 23 augusti 2010

Tennishallen - nu ska den upp

Nu är jag trött på långbänken Tennishallen. Nu kommer jag att blogga och skriva krönikor i ämnet tills bygget prioriteras och tar fart.
Peab har tagit på sig att bygga upp den rasade hallen igen. Men frågan har tydligen fastnat i kvicksanden hos Nyköpings kommuns exploateringschef Magnus Bengtsson.
Bäst att du sätter fart, Magnus! För nu har du mig efter dig. Och jag har envist smålandsblod i mig. Bara så att du vet vem du har att göra med...

För övrigt anser jag att...

...NATS förre chefstränare Anders Stensson fortfarande har alldeles för mycket att säga till om inom Nyköpings tennis. Att han inte lyckats lobba igång bygget av nya hallen är ett av många bevis för att han inte längre får något vettigt gjort.
...det blev som jag förmodade i min förra krönika i Succé. Bissarnas fotbollsgrabbar vek, som så ofta, ner sig när kraven kom om att högprestera och vinna matcher.
...restaurang Seaside vid kanotstadion har Nyköpings godaste fiskrätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar